Úřední hodiny studijního oddělení
Provoz studijního oddělení o vánočních prázdninách
Během vánočních prázdnin (21.12.2024 – 1.1.2025) je studijní oddělení studentům k dispozici pro online konzultace v pondělí 23.12.2024 (v NB 385) a v pondělí 30.12.2024 (v NB 385A) od 10 do 12 hodin. V případě potřeby nás kontaktujte emailem či prostřednictvím Kontaktního centra v InSIS. Od 6. 1. 2025 již platí běžné úřední hodiny.
Přejeme krásné prožití vánočních svátků a vše nejlepší v novém roce 2025 Vám i Vašim blízkým.
Od 1. září do 30. června se úřední hodiny studijního oddělení konají:
- Pondělí 9:00-11:30 a 13:00-15:00
- Středa 9:00-11:30 a 13:00-15:00
V maximální možné míře prosím využívejte elektronickou komunikaci, kontaktní centrum a elektronická potvrzení o studiu.
Studijní oddělení je studentům a uchazečům k dispozici i během letních prázdnin – vždy je přítomna alespoň jedna studijní referentka.
Potvrzení o studiu
Potvrzení o studiu na aktuální období se vydává až v aktuálním semestru, tj. od 1. 9. v případě zimního semestru.
Potvrzení o studiu se vydává s elektronickým podpisem přímo v InSIS.
Potvrzení o studiu si student sám vytiskne z InSIS („Moje studium“ – „Portál studenta“ – „Potvrzení o studiu“) a s výtiskem se dostaví na studijní oddělení pro podpis a razítko.
Potvrzení o studiu na neaktuální již uplynulý semestr (období) se vydává rovněž na formuláři z InSIS („Moje studium“ – „Portál studenta“ – „Potvrzení o průběhu studia“).
Žádosti o stipendiaProspěchové stipendium
Žádost o prospěchové stipendium se podává jednou ročně v termínu vyhlášeném na webu FMV (obvykle do konce září), a to elektronickou žádostí přes Kontaktní centrum InSIS s textem, který je rovněž zveřejněn na webu FMV.
O výši stipendia rozhodne děkan na návrh stipendijní komise koncem října podle výše disponibilních finančních prostředků ve stipendijním fondu.
První výplata prospěchového stipendia probíhá v listopadu nebo v prosinci (zpětně od září).
Konkrétní podmínky pro přiznání prospěchového stipendia jsou každý rok aktualizovány v Opatření děkana FMV ke stipendiím (Dostupné zde).
Mimořádné stipendium
O mimořádné stipendium lze požádat kdykoliv v průběhu akademického roku, a to elektronickou žádostí přes Kontaktní centrum InSIS.
O přidělení stipendia je vydáno rozhodnutí, které je zasíláno elektronicky do úložiště dokumentů v InSIS.
Mimořádné stipendium pro studentské pomocné vědecké síly
Mimořádné stipendium bude přiznáno studentům, kteří se zapojují do vědecko-výzkumné a pedagogické činnosti fakulty (dále jen „studentské pomocné vědecké síly“).
O povolení činnosti studentské pomocné vědecké síly rozhoduje proděkan pro studijní záležitosti na základě žádosti studenta, doporučené pracovištěm fakulty. Maximální výše stipendia za každý odpracovaný měsíc (v rozsahu 30 hodin) je 2000,– Kč. Za kontrolu vykonané práce odpovídá vedoucí pracoviště.
Konkrétní výše stipendia za odpracovaný měsíc je stanovena na základě návrhu vedoucího pracoviště v závislosti na objemu disponibilních finančních zdrojů. Maximální počet studentských pomocných vědeckých sil je stanoven jako 0,25 násobek počtu akademických pracovníků (přepočítaného na celé úvazky) daného pracoviště.
Samostatná studentská pomocná vědecká síla může být přidělena děkanovi, každému proděkanovi a každé studijní referentce, jakož i pro tvorbu webových stránek FMV.
Mimořádné stipendium pro studenty na výměnném pobytu v Rusku nebo v zámoří a na praxích a stážích v zahraničí
Mimořádné stipendium může být rovněž přiznáno studentům, kteří absolvují praxe a stáže v zahraničí v rámci studia v akreditovaném programu FMV a jejichž výsledky jsou součástí studijních výsledků.
Ani o tento typ stipendia není třeba žádat; fakulta ho vyplácí automaticky po doložení všech dokumentů nutných k uznání a zasání stáže.
Ubytovací a sociální stipendia
Ubytovací a sociální stipendia jsou v režii rektorátu VŠE.
Elektronické žádosti přes Kontaktní centrum InSIS
Z důvodu efektivnosti administrativní činnosti studijního oddělení fakulty žádáme studenty, aby své žádosti zasílali na studijní oddělení elektronicky přes Kontaktní centrum InSIS, a to s výjimkou těch typů žádostí, které elektronicky zasílat nelze (viz dále).
POZOR: Systém e-žádostí přes Kontaktní centrum InSIS neslouží k pokládání dotazů.
Jak si podám elektronickou žádost?
- žádost se podává přes InSIS („Moje studium“ – „Portál studenta“ – „Kontaktní centrum“);
- do pole „Věc“ je nutné zadat stručný popis žádosti, tj. například Žádost o změnu skupiny předmětu;
- do pole „Text žádosti“ se pak napíše vlastní obsah žádosti;
- v případě, že se žádá o změnu osobních údajů (např. příjmení), je třeba do přílohy žádosti dát oskenovaný příslušný doklad (např. oddací list)
POZOR: U schválených, řešených i zamítnutých žádostí věnujte pozornost komentářům, které jsou u nich uvedeny a mohou obsahovat závažné skutečnosti. Přes komentáře můžete v průběhu řešení doplňovat informace a můžete také dokládat nové přílohy.
V kontaktním centru jsou připraveny speciální formuláře pro některé situace (zrušení prerekvizity, uznání předmětu studovaného mimo VŠE, psaní práce na jiné katedře, schválení povinného předmětu před výjezdem). Tyto záležitosti lze řešit výhradně přes Kontaktní centrum.
Některé žádosti se obvykle zasílají poštou, ale je možné i jejich digitální podání přes Kontaktní centrum InSIS
- žádost o omluvení studijní povinnosti podle článku 14 odst. 1 studijního řádu
- žádost o přezkoumání rozhodnutí podle zákona č. 111/1998 Sb.
POZOR: Formuláře, které nepocházejí z InSIS a jsou v cizím jazyce, potvrzuje jedině proděkan pro pedagogickou činnost v rámci úředních hodin. Text vlastního potvrzení je třeba mít také elektronicky, aby ho bylo možné před podpisem proděkana upravit.
Potvrzení splnění studijního plánu
Potvrzení o splnění studijního plánu bakalářského i magisterského studia se vydává přes Kontaktní centrum InSIS takto:
- Student, který splnil podmínky pro účast na bakalářské nebo magisterské státní zkoušce nebo na státní/souborné zkoušce z vedlejší specializace, podá elektronickou žádost přes Kontaktní centrum InSIS: Studijní situace/Potvrzení splnění studijního plánu pro státní/soubornou zkoušku a uvede, zda se jedná o vedlejší nebo hlavní specializaci.
- Studijní referentka žádost schválí a v komentáři uvede, že byly splněny podmínky pro danou část SZZ.
Dlouhodobé absence
Absence delší než 15 kalendářních dnů musí být včas nahlášena na studijní oddělení.
Studijní oddělení doklad o absenci zaeviduje ve studijním systému tak, aby ho viděli jednotliví učitelé a mohli na jeho základě posoudit žádost o Omluvení předmětu.
Kratší absence se v InSIS neevidují.
Co do agendy studijního oddělení nepatří?
Ačkoliv vám mohou studijní referentky poradit anebo vás správně nasměrovat, existují agendy, které v kompetenci nemají. U těch byste se proto měli obracet jinam.
Jde zejména o:
Poplatky za delší studium
Vyměřování poplatků za delší studium není v kompetenci fakult, ale rektorátu a jeho oddělení poplatků. V InSIS můžete sami najít evidenci doby studia, která je určující pro vyměření poplatku. Tuto evidenci vidí také vaše studijní referentka.
Veškeré dotazy a zejména odvolání proti vyměřeným poplatkům je ale třeba směřovat přímo na oddělení poplatků a zejména dodržovat instrukce a lhůty, které jsou v rozhodnutí o vyměření poplatku uvedeny.
Vypisování termínů státních zkoušek
Studijní oddělení nevypisuje termíny státních zkoušek ani obhajob a studijní referentky nemají k jejich editaci přístup.
Veškeré dotazy týkající se termínů státních zkoušek adresujte přímo sekretářce katedry, která danou státní zkoušku vypisuje.
POZOR: Termíny státních zkoušek na zimní semestr lze v InSIS vypsat nejdříve 1. září.
Sociální a ubytovací stipendium
Rovněž agenda sociálního a ubytovacího stipendia náleží přímo rektorátu. Studijní referentky o nich informace neposkytují.
Omlouvání studijních povinností
Omlouvání studijních povinností je plně v kompetenci vyučujících a vedoucích kateder, u kterých se lze proti rozhodnutí vyučujícího odvolat. Studijní oddělení v něm žádné kompetence nemá.
U dlouhodobých absencí zařídí studijní referentka evidenci v InSIS, ale i zde je nutné samotnou omluvu řešit s vyučujícím.