Chcete dosáhnout vrcholných pozic v oblasti turismu a hospitality na světové úrovni? Náš navazující magisterský program vás vybaví vším potřebným! Ponořte se do hlubokých znalostí mezinárodní ekonomie, zdokonalte své strategické a koncepční myšlení a naučte se aplikaci moderních analytických metod. Naučíme vás nejen řídit inovace, ale také klást důraz na udržitelný rozvoj a etiku v oboru. A co víc? Program vám poskytne digitální dovednosti a naučí vás, jak přinášet inovace do světa turismu a hospitality.
Absolventi našeho programu jsou profesionálové připraveni řídit komplexní projekty na národní i mezinárodní úrovni. Jejich dovednosti v oblasti mezinárodní ekonomie a strategického řízení jim otevírají dveře do vyššího managementu světových společností. Nejenže vynikají ve strategickém řízení a inovacích, ale také se uplatní v marketingu, prodeji, finančním řízení a HR. Naši absolventi tvoří budoucnost turismu ve vládních i nevládních organizacích. Přidejte se k nim!
Program je vhodný pro zájemce o dynamickou a rozmanitou práci s lidmi, kteří mají zájem o tvůrčí a inovativní přístup v oblasti turismu a hospitality. Je otevřený pro širokou paletu uchazečů a nabízí možnosti pro rozvoj a uplatnění jak mladým absolventům, tak i lidem, kteří se rozhodnou změnit svou kariéru. Důležité je mít vášeň pro tento obor, zájem o různé kultury a schopnost adaptovat se na různé prostředí.
Pro koho je program určen?
Program je vhodný pro zájemce o dynamickou a rozmanitou práci s lidmi, kteří mají zájem o tvůrčí a inovativní přístup v oblasti turismu a hospitality. Je otevřený pro širokou paletu uchazečů a nabízí možnosti pro rozvoj a uplatnění jak mladým absolventům, tak i lidem, kteří se rozhodnou změnit svou kariéru. Důležité je mít vášeň pro tento obor, zájem o různé kultury a schopnost adaptovat se na různé prostředí.
Jaké bude moje uplatnění?
Velmi slibné a zajímavé. Existuje stále rostoucí poptávka po odbornících v oblasti turismu a hospitality, a to jak na regionální, tak na globální úrovni. Navíc absolventi se se svou výbavou velmi dobře uplatní i v korporátní praxi.
Jaký dostanu titul?
Po úspěšném absolvování studia dostaneš titul inženýr (Ing.).
Je studium zdarma?
Jelikož jsme veřejná vysoká škola, nemusíš u nás za studium platit.
To by se změnilo pouze v případě prodloužení doby studia o více než rok.
Jaká je standardní délka studia?
Pokud budeš studovat dle plánu, strávíš u nás 4 semestry, tedy dva roky.
Nicméně tím studium končit nemusí. Pokračovat můžeš v rámci doktorského studia.
Jaký je počet přijatých?
Každý rok přijímáme 100 studentů.
Můžu vyjet na semestr pracovat nebo studovat do zahraničí?
Naší snahou je, aby zahraniční zkušenost získalo co nejvíce studentů. Proto jsou semestr v zahraničí nebo stáž v zahraničí integrální součástí studia. Fakulta studenty maximálně podporuje jak po organizační, tak i finanční stránce.
Cílem předmětu je prohloubit znalosti destinačního marketingu a naučit studující základní marketingové dovednosti, které by v praxi měli ovládat. Získají základní představu o budování a komunikaci destinační značky na domácím i zahraničním trhu. Studující se seznámí s různými koncepty marketingových strategií s důrazem na digitalizaci a digitální marketing. Studující se dozví, jak sestavit mediální plán, jak napsat tiskovou zprávu a jak změřit dopady marketingových aktivit. Důraz bude kladen na kreativitu a content marketing. Studenti se naučí pracovat s nástroji jako canva, adwords, či business suite managerem.
Hospitality management
Cílem předmětu je rozšířit znalosti o provozu hospitality zařízení na úroveň taktickou a strategickou. Studenti budou seznámeni a osvojí si základní techniky plánování a managementu zdrojů podniků hospitality a naučí se pracovat se specifiky provozu těchto subjektů. Naučí se také marketingově pracovat se zákazníky, resp. jejich segmenty a přizpůsobit nabídku produktů a proces poskytování hospitality jejich přáním.
Mezinárodní ekonomie II
Kurz je zaměřen na vybrané pokročilejší modely z oblasti mezinárodního obchodu, obchodní politiky, měnového kurzu a vnější rovnováhy.
MICE Management
Cílem předmětu je poskytnout koncepční přehled o sektoru MICE (Meetings, Incentives, Conventions and Events/Exhibitions) z pohledu managementu, marketingu, prodeje a dalších praktických dovedností. Studenti porozumí manažerským a provozním aspektům souvisejícím s MICE. Získají specifické dovednosti týkající se MICE a seznámí se s manažerskými technikami a strategiemi potřebnými pro úspěšné plánování, propagaci, realizaci a hodnocení akcí.
Personální management a interkulturní komunikace v turismu a hospitality
Cílem předmětu je poskytnout přehled hlavních témat v personálním managementu v turismu a hospitality jako základní složky efektivní práce, udržitelnosti a konkurenceschopnosti. Předmět si dále klade za cíl ukázat důležitost firemní kultury pro prosperitu firmy. Studenti budou seznámeni se základními prvky firemní kultury a jejími vlivy v řízení. Předmět klade velký důraz na interkulturní komunikaci, jejíž ovládnutí je v současném globálním světě nezbytným předpokladem pro práci v turismu a hospitality a konkurenceschopnosti firem. Je kladen důraz na to, aby studenti byli schopni identifikovat příčiny interkulturních nedorozumění a byli zároveň schopni navrhnout efektivní strategie vedoucí k prevenci či k řešení.
Základní analýza a prezentace dat pro turismus a hospitality
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními principy možnostmi přípravy, vizualizace a analýzy dat a prakticky je aplikovat v reportingovém nástroji Microsoft Power BI. Předmět je zaměřený jak na výuku best practice postupů práce s daty, propojováním dat a prezentací dat ověřených praxí, tak i na praktický trénink postupů v nástroji Power BI. Na cvičeních se studenti naučí pracovat s Power BI a získají obecné znalosti a dovednosti využitelné i v dalších analytických a vizualizačních nástrojích (včetně MS Excel).
Jaký budu mít rozvrh?
Zajímá Tě, jaký budeš mít rozvrh? Na vzorový rozvrh se můžeš podívat tady. Velkou výhodou studia na FMV ale je, že si od dalších semestrů tvoříš rozvrh sám! Můžeš tedy mít výuku celý týden, ale třeba taky jenom tři dny. Nebo pouze odpoledne. V tomto nabízíme studentům velkou míru flexibility a odpovědnosti.
Studijní plán pro celé magisterské studium si můžeš prohlédnout zde. Zjistíš tak, jaké kurzy budeš studovat během následujících dvou let.
Jelikož jsme Fakulta mezinárodních vztahů, chceme, abys získal autentickou mezinárodní zkušenost. Jedná se o nenahraditelnou zkušenost, která Tě obohatí na celý život a získáš významnou konkurenční výhodu na pracovním trhu.
Kromě studia v zahraničí je pro nás podstatná i zkušenost z reálného světa. Proto nabízíme systém stáží, který je plně integrovaný do studia. Po několik týdnů či celý semestr nechodíš na přednášky, ale místo toho získáváš znalosti a dovednosti ve firmě či instituci. Jedná se o nenahraditelnou zkušenost, která Tě obohatí na celý život a získáš významnou konkurenční výhodu na pracovním trhu.
Smyslem vedlejší specializace je rozšíření kvalifikace podle vlastní volby, a to díky bloku vysoce specializovaných předmětů.
Jak vypadá přijímací zkouška?
V rámci přijímacího řízení na Fakultu mezinárodních vztahů absolvuješ test z ekonomie, odborného předmětu a jednoho cizího jazyka. Z každého z nich můžeš dosáhnout maximálně 1000 bodů. Další podrobnosti nalezneš na tomto odkazu.
FMV pořádá každoročně Den otevřených dveří pro zájemce o studium. Uchazeči mohou nahlédnout do vysokoškolského prostředí v žižkovském kampusu, dozvědí se podrobné informace o jednotlivých programech a možnostech, které svým studentům FMV nabízí.
VŠE pořádá dvakrát v roce (v prosinci a březnu) Den otevřených dveří pro zájemce o studium. Uchazeči mohou nahlédnout do vysokoškolského prostředí v žižkovském kampusu, dozvědí se podrobné informace o jednotlivých programech všech šesti fakult a možnostech, které svým studentům VŠE nabízí.
Weby Vysoké školy ekonomické v Praze využívají pro optimalizaci svého obsahu a poskytovaných služeb cookies. Prosíme o udělení souhlasu s jejich uložením. Zobrazit více informací
Vyberte služby, pro které chcete povolit využívání cookies: