Výzkum Veroniky Mokrejšové: Mladí lidé oceňují kampaně proti plýtvání jídlem

Ing. Veronika Mokrejšová, Ph.D. se dlouhodobě zabývá tématy retailingu, retail marketingu, regulace maloobchodního trhu a společenské odpovědnosti firem. Ve svém výzkumu se specializuje na oblast trvalé udržitelnosti a zejména na problematiku potravinového odpadu.

Studie zkoumala, jak kampaně zaměřené na omezování plýtvání jídlem ovlivňují postoje a chování spotřebitelů Generace Z. Výzkum reaguje na rostoucí snahu maloobchodních řetězců využívat potraviny beze zbytku – například prostřednictvím food upcyclingu, slev na zboží s končící expirací či večerního darování čerstvých produktů.

Food upcycling představuje způsob, jak efektivně využít neprodané suroviny jejich přeměnou na nové produkty s vyšší přidanou hodnotou. Řetězec Albert takto zpracovává například přezrálé banány do banánového chlebíčku, zbylé ovoce do koláčů či odkrojky uzenin do nového výrobku typu pizza snack.

Podle výsledků studie mladí lidé tyto iniciativy vnímají velmi pozitivně. „O banánovém chlebíčku slyšelo necelých 40 procent respondentů a téměř 80 procent ze všech uvedlo, že se jim tento styl komunikace líbí. Kampaň se umístila na čtvrtém místě jako jedna z těch, které nejvíc nutí lidi přemýšlet nebo změnit své chování,“ uvádí Mokrejšová. Výzkum dále ukázal, že generace Z oceňuje především praktická řešení, jako jsou zbytkové bedýnky nebo omezování nadprodukce pečiva.

Celý článek naleznete zde.

Výzkum Veroniky Mokrejšové: Mladí lidé oceňují kampaně proti plýtvání jídlem