Mimosemestrální kurzy zahraničních profesorů pro ZS 2022/23 – nepropásněte zápis!
V rámci volitelných předmětů na FMV máte opět možnost zápisu mimosemestrálních kurzů vyučovaných hostujícími profesory z prestižních zahraničních univerzit. Zapsat si je můžete ještě ve 3. kole zápisů (15. – 17. 9. 2022) a v prvním týdnu semestru (19. – 23. 9. 2022) viz Harmonogram registrací a zápisů předmětů na zimní semestr 2022/2023.
O které kurzy se jedná?
KMEV
Japonské korporátní prostředí a mezikulturní management – anglicky (2ME322)dr. Lenka Vyleťalová, Sophia University (Tokio, Japonsko)
Cílem tohoto kurzu je nejen představit společenské a kulturní mechanismy, které daly vzniknout svébytné organizační struktuře japonského korporátního prostředí, ale také prakticky zúročit teoretické znalosti při analýze japonských manažerských postupů. Důraz bude kladen na osvětlení vlivu korporátní kultury na komunikační strategii a možné důsledky pro mezikulturní management. Výuka bude probíhat v zimním semestru pravidelně, a to každé úterý, 9:15-10:45, ONLINE (v MS Teams). Garantkou kurzu je doc. Ing. Zuzana Stuchlíková, Ph.D.
„Rozvojová“ jižní Asie – anglicky (2ME432)
dr. Thiruni Kelegama, University of Oxford
Vliv krizí z pohledu periferie EU (2SE446)dr. Othon Anastasakis, ředitel Centra evropských studií, University of Oxford
V posledních deseti letech EU zažívá krize, které různě ovlivňují rozličné regiony a země jak v otázkách členství v eurozóně, řízení uprchlíků, migračních toků, ilegálních praktik, tak geopolitických výzev, vnějších aktérů, až po poslední ránu korona viru. Cílem tohoto kurzu je podívat se na tyto asymetrické šoky z pohledu slabších jihovýchodních a východních částí Evropské unie. Výuka bude probíhat prezenčně, intenzivní formou v NB 474 (v případě nepříznivé epidemiologické situace online v MS Teams), a to 17. – 21. října 2022. Garantem kurzu je Mgr. Jarolím Antal, Ph.D. (v případě dalších dotazů kontakt zde).
KMP
- Strategie mezinárodního vyjednávání – anglicky (2MO336)
- Mezinárodní chování spotřebitele – anglicky (2OP467)
- Komunita značky a influencer marketing – anglicky (2IB469)
- Mezinárodní komunikační strategie značek – anglicky (2MO434)
- Branding a (Re)Positioning v mezinárodním marketingu (2MO338)
- Mezinárodní fúze a akvizice – anglicky (2MO428)
Strategie mezinárodního vyjednávání – anglicky (2MO336)dr. Irena Descubes, Rennes School of Business
Účelem tohoto kurzu je umožnit studentům zúčastnit se simulací vyjednávání, která jsou úzce provázána s praxí. Tento kurz je sestaven jako série vyjednávacích cvičení a jejich hodnocení. Garantem kurzu je Ing. Petr Král, Ph.D.
Účelem tohoto kurzu je umožnit studentům zúčastnit se simulací vyjednávání, která jsou úzce provázána s praxí. Tento kurz je sestaven jako série vyjednávacích cvičení a jejich hodnocení. Garantem kurzu je Ing. Petr Král, Ph.D.
Mezinárodní chování spotřebitele – anglicky (2OP467)dr. Jalal Ahamed, University of Skövde
Tento předmět zkoumá různé teorie spotřebitelského chování a rozhodovacího procesu, a to z globálního hlediska. Bude se zabývat důsledky vlivu kulturních, etických a právních faktorů. V aplikační části kurzu (příklady, případové studie) bude důraz kladen na americký trh a americké spotřebitele. Garantem kurzu je doc. Ing. Přemysl Průša, Ph.D.
Tento předmět zkoumá různé teorie spotřebitelského chování a rozhodovacího procesu, a to z globálního hlediska. Bude se zabývat důsledky vlivu kulturních, etických a právních faktorů. V aplikační části kurzu (příklady, případové studie) bude důraz kladen na americký trh a americké spotřebitele. Garantem kurzu je doc. Ing. Přemysl Průša, Ph.D.
Komunita značky a influencer marketing – anglicky (2IB469)dr. Alessio Sorrentino
Cílem kurzu je porozumět, jakým způsobem strukturovat silnou komunitu značky a využít influencer marketingu na moderním hyperkonkurenčním trhu tak, aby byla poskytnuta skutečná přidaná hodnota cílové skupině a zvýšila se hodnota značky pro zákazníka. V současné době si zákazníci ve skutečnosti nechtějí kupovat jen výrobky a služby, ale chtějí se spojit s hodnotami, které reprezentuje značka, kterou si kupují. A toto je možné jen tehdy, když vznikne skutečné spojení mezi zákazníkem a značkou. Schopnost vytvořit konzistentní positioning značky a komunitu fanoušků značky pomocí správné marketingové strategie je důležitým firemním aktivem s vysokou hodnotou. Garantem kurzu je Ing. Petr Král, Ph.D.
Cílem kurzu je porozumět, jakým způsobem strukturovat silnou komunitu značky a využít influencer marketingu na moderním hyperkonkurenčním trhu tak, aby byla poskytnuta skutečná přidaná hodnota cílové skupině a zvýšila se hodnota značky pro zákazníka. V současné době si zákazníci ve skutečnosti nechtějí kupovat jen výrobky a služby, ale chtějí se spojit s hodnotami, které reprezentuje značka, kterou si kupují. A toto je možné jen tehdy, když vznikne skutečné spojení mezi zákazníkem a značkou. Schopnost vytvořit konzistentní positioning značky a komunitu fanoušků značky pomocí správné marketingové strategie je důležitým firemním aktivem s vysokou hodnotou. Garantem kurzu je Ing. Petr Král, Ph.D.
Mezinárodní komunikační strategie značek – anglicky (2MO434)dr. Michael Bahles
Cílem kurzu je seznámit studenty s aktuálními trendy v oblasti mezinárodní značkové komunikační strategie. Hlavní důraz je kladen na vysvětlení procesu přípravy kampaní, úlohu jednotlivých subjektů, stanovení cílů a nástrojů pro realizaci účinných mezinárodních kampaní, které umožní jednotlivým značkám odlišit se od konkurence. Garantem kurzu je Ing. Petr Král, Ph.D.
Cílem kurzu je seznámit studenty s aktuálními trendy v oblasti mezinárodní značkové komunikační strategie. Hlavní důraz je kladen na vysvětlení procesu přípravy kampaní, úlohu jednotlivých subjektů, stanovení cílů a nástrojů pro realizaci účinných mezinárodních kampaní, které umožní jednotlivým značkám odlišit se od konkurence. Garantem kurzu je Ing. Petr Král, Ph.D.
Branding a (Re)Positioning v mezinárodním marketingu (2MO338)dr. Riina Koris, Estonian Business School Tallinn
Cílem tohoto kurzu je představit integrační proces využití marketingových nástrojů, který maximalizuje efektivitu marketingové komunikace tím, že zajišťuje, že reklama, propagace a média pracují společně strategickým a efektivním způsobem s cílem vytvořit positioning značky. Kurz nabízí kompletní přehled kriticky důležitých nástrojů k budování značky v mezinárodním prostředí. Garantem kurzu je Ing. Petr Král, Ph.D.
Cílem tohoto kurzu je představit integrační proces využití marketingových nástrojů, který maximalizuje efektivitu marketingové komunikace tím, že zajišťuje, že reklama, propagace a média pracují společně strategickým a efektivním způsobem s cílem vytvořit positioning značky. Kurz nabízí kompletní přehled kriticky důležitých nástrojů k budování značky v mezinárodním prostředí. Garantem kurzu je Ing. Petr Král, Ph.D.
Mezinárodní fúze a akvizice – anglicky (2MO428)dr. Hans van der Meulen, Audencia Nantes, France
Předmět seznamuje studenty se základními faktory, které ovlivňují rozhodování firem o vhodné strategii pro mezinárodní fúze a akvizice s důrazem na roli finančních aspektů a tvorby hodnoty v tomto procesu. Garantem kurzu je doc. Ing. Josef Taušer, Ph.D.
Předmět seznamuje studenty se základními faktory, které ovlivňují rozhodování firem o vhodné strategii pro mezinárodní fúze a akvizice s důrazem na roli finančních aspektů a tvorby hodnoty v tomto procesu. Garantem kurzu je doc. Ing. Josef Taušer, Ph.D.
KMSD
Mediální a informační politika v soudobých znalostních společnostech: předpoklady, priority a výzvy – anglicky (2PL341)
dr. D. Strovsky, Ariel University
Evropská unie a Latinská Amerika – anglicky (2SM316)dr. José de Arimatéia da Cruz, Georgia Southern University
Cílem předmětu je seznámit studenty s historií, teoretickými přístupy a klíčovými problémy zahraniční politiky zemí Latinské Ameriky vůči Evropské unii. Garantem předmětu je Ing. Mgr. Pavel Přikryl, Ph.D.
Cílem předmětu je seznámit studenty s historií, teoretickými přístupy a klíčovými problémy zahraniční politiky zemí Latinské Ameriky vůči Evropské unii. Garantem předmětu je Ing. Mgr. Pavel Přikryl, Ph.D.