Turismus a hospitality management – bakalářské studium
Zažijte budoucnost turismu a hospitality s naším inovativním studijním programem! Připravte se na úspěšnou kariéru v dynamickém světě, kde se potkává ekonomie, podniková ekonomika, statistika, matematika a marketing. Ponořte se do současných výzev a příležitostí v turistickém průmyslu, vždy s ohledem na udržitelný rozvoj a proměny globálního prostředí.
Klíčové přednosti našeho programu? Vynikající jazykové dovednosti, schopnost efektivně pracovat v multikulturních týmech a hluboké porozumění etice v podnikání. Učíme nejen teorii, ale propojujeme výuku s reálným světem – skrze odborné exkurze, projektovou práci a řešení případových studií. Připojte se k nám a staňte se lídrem v oblasti turismu a hospitality, připraveni čelit výzvám a využít příležitosti, které přináší měnící se svět. Vaše budoucnost v turismu začíná tady!
Zaměření programu spojuje klíčové aspekty ekonomie, podnikové ekonomiky, statistiky a matematiky s marketingem, aby poskytlo studentům komplexní přípravu v oblasti turismu a hospitality. Program se věnuje aktuálním otázkám turistického průmyslu v kontextu udržitelného rozvoje a měnícího se globálního prostředí, přičemž klade důraz na rozvoj vynikajících jazykových schopností, adaptabilitu v multikulturním prostředí a respekt k etickým aspektům podnikání.
Pro koho je program určen?
Studijní program je ideální pro studenty, kteří mají zájem o toto odvětví jak z hlediska jeho vlivu na rozvoj regionů, tak z hlediska podnikatelských příležitostí, které tento obor nabízí.
Jaké bude moje uplatnění?
Jako absolvent tohoto programu se o uplatnění nemusíš bát.
Absolventi tohoto studijního programu v turismu a hospitality se mohou těšit na široké spektrum příležitostí v různých sektorech. Mají ideální předpoklady pro kariéru ve veřejné správě, kde se podílejí na vytváření strategií rozvoje turismu, a to jak v Česku, tak v zahraničí. Jsou také dobře připraveni pro samostatné podnikání, ať už v rámci startupů nebo malých a středních podniků. Díky znalostem v oblastech udržitelného turismu, digitální transformace a MICE (Meetings, Incentives, Conventions, and Events) mají konkurenční výhodu na trhu práce. Tato specializace otevírá dveře k vedoucím pozicím a organizaci korporátních setkání, konferencí a eventů. Navíc jsou vybaveni univerzálními dovednostmi jako efektivní komunikace, týmová spolupráce, analytické a strategické myšlení, což rozšiřuje jejich uplatnitelnost i mimo přímo turistický sektor.
Jaký dostanu titul?
Po úspěšném absolvování studia dostaneš titul bakalář (Bc.).
Je studium zdarma?
Jelikož jsme veřejná vysoká škola, nemusíš u nás za studium platit.
To by se změnilo pouze v případě prodloužení doby studia o více než rok.
Jaká je standardní délka studia?
Pokud budeš studovat dle plánu, strávíš u nás 6 semestrů, tedy tři roky.
A potom Tě rádi uvidíme na navazujícím magisterském studiu.
Jaký je počet přijatých?
Každý rok přijímáme 100 studentů.
Můžu vyjet na semestr do zahraničí?
Naší snahou je, aby zahraniční zkušenost získalo co nejvíce studentů. Maximálně je v tom podporujeme jak po organizační, tak i finanční stránce. Studium v zahraničí je plně uznáno do studia na FMV.
Více si o studiu v zahraničí můžeš přečíst na odkazu níže.
„FMV byla jasná volba, protože jsem chtěla pokračovat ve studiu Cestovního ruchu, což nabízí pouze FMV. A jsem ráda, že jsem součástí právě této fakulty, neboť mě nutí neustále zlepšovat své dovednosti, a to především jazykové, kde vím, že mám ještě určitě co zlepšovat.“
„VŠE doposud splnila všechna má očekávání, všechno jde podle plánu. Na VŠE jsou ohromná kvanta věcí, kterým se dá věnovat (vedlejší aktivity, akce, výměnné pobyty nebo kluby i moderní prostory.)“
Jaroslava
„S FMV jsem neskutečně spokojená. Poznala jsem tu skvělé lidi, dozvěděla se toho spoustu nového a získala nespočet zkušeností. Mezi největší patřil určitě Erasmus, ale i spoluzaložení studentského spolku CUFR, jehož součástí jsou další studenti oboru cestovní ruch. Velice kladně hodnotím například i širokou škálu možností volitelných předmětů. Neměnila bych.“
Tomáš
„FMV je skvělým místem nejen pro studium, ale hlavně pro studentský život. Našel jsem si zde spoustu skvělých přátel, a to také díky mnoha super akcím a projektům, které FMV nebo studentské spolky pořádají, např. Studentský mentoring. Obrovským plusem jsou také jazyky a velmi široká nabídka zahraničních výjezdů na výměnné pobyty nebo pracovní stáže. Na FMV se zkrátka nelze nudit!“
Lukáš
„FMV je skvělá v tom, že podporuje studenty v jejich studijních i pracovních výjezdech do zahraničí. V nabídce jsou univerzity a pracovní stáže po celém světě. Sám jsem během studia vyjel do zahraničí hned dvakrát a každá z těchto zkušeností je k (ne)zaplacení. Při studiu cestovního ruchu funguje i propojení s praxí, jako studenti jsme se účastnili mezinárodního kongresu ICCA, byli jsme na prohlídce 5* hotelu Alcron nebo jsme řešili případovou studii s firmou Filipa Sajlera (Kluci v akci).“
„Studium na FMV přináší mnoho příležitostí k profesnímu i osobnímu rozvoji. Za zmínku ale určitě stojí i navázání nových přátelství. Ať už na seznamováku, na koleji nebo přímo v hodinách poznáte během jediného semestru tolik nových lidí, že vám škola najednou nepřipadá cizí ani omylem. Nejvíc přátel mi ale rozhodně přinesl spolek CUFR. Parta skvělých lidí se stejnými zájmy, která si chce ze školy odnést co nejvíc.“
Jan
„Na FMV se zkrátka člověk nenudí! Fakulta mě neustále motivuje se zlepšovat díky své široké nabídce cizích jazyků a inovativních předmětů, jako je například kurz o kryptoměnách. FMV je také skvělou volbou pro všechny, kteří se chystají na výměnný pobyt, jelikož Erasmus je zde velmi podporován jak učiteli, tak i vedením fakulty. Největší výhodou fakulty je však zdejší studentský život a propojení lidí napříč všemi ročníky.“
„Cestovní ruch mi byl vždy blízký, a proto pro mě FMV byla první volbou. Díky velké podpoře fakulty vůči zisku zahraničních zkušeností nás studium neustále posouvá ve zlepšování cizích jazyků. Máme širokou nabídku zahraničních výjezdů na výměnné pobyty nebo pracovní stáže, kterých si velmi vážím. FMV tedy studentům otevírá mnohé brány, a tak získáváme neuvěřitelné a nenahraditelné zážitky, ze kterých budeme všichni čerpat určitě celý život.“
Cílem předmětu je představit studentům základy destinačního managementu. Studenti se seznámí s politikou cestovního ruchu České republiky, strategií národní turistické centrály CzechTourism a to s důrazem na činnost na mezinárodních trzích a kategorizací destinačních managementů. Studenti se dozví, čím se destinační management a marketing liší od klasického marketingu produktů a služeb. Získají základní představy o destinačním marketingovém mixu 8P, dostanou návod, jak připravit marketingový akční plán, jak bojovat s overtourismem nebo naopak s nedostatkem turistů. Naučí se pracovat s tourdata.cz. Součástí předmětu budou přednášky vedoucích pracovníků CzechTourism a dalších centrál cestovního ruchu.
Management poptávky v turismu a hospitality
Cílem předmětu je vysvětlit význam účastníka turismu a jeho potřeb jako klíčového faktoru úspěchu v marketingovém řízení turismu a hospitality. Předmět seznamuje studující se základními ekonomickými teoretickými pojmy jako jsou potřeby, formování poptávky v aplikaci na turismus a hospitality s jejich specifiky. Dalším cílem předmětu je osvojit si základní sociologická východiska vhodná pro práci v turismu a hospitality. Součástí předmětu je i studium vlivů nových technologií a digitalizace na účastníky v turismu.
Management turismu a hospitality
Předmět si klade za cíl seznámit studenty se základními specifiky managementu podniků služeb a dalších subjektů v turismu a hospitality. Předmět se zabývá interními procesy v podnicích, jako je finanční management, základní legislativa a personální management, krizový management, management kvality a CRM. Důraz je kladen také na firemní/organizační kulturu a etiku. Další oblastí výkladu je nutnost spolupráce a její možné formování v oblasti turismu a hospitality. Nedílnou součástí předmětu jsou i vlivy globalizace, nových technologií a společnosti 4.0.
Udržitelný rozvoj
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy, principy, dokumenty, indikátory a cestami prosazování udržitelného rozvoje s důrazem na jeho souvislosti a projevy v oborech turismu a hospitality. Pozornost je věnována všem třem dimenzím udržitelného rozvoje – environmentální, sociální i ekonomické, jejich vzájemným souvislostem, dopadům do politik na globální, evropské, národní, ale i lokální úrovni a podnikání.
Základy turismu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy a východisky turismu a hospitality, které budou základním předpokladem pro další postup ve studiu a bez nichž je orientace v oboru nemožná. Předmět vysvětluje základní koncepty fungování turismu a hospitality se vzájemnými interakcemi jejich podsystémů i návaznosti na další systémy národního hospodářství. Studenti budou seznámeni se základními subjekty a objekty turismu a hospitality. Součástí studia jsou i dopady turismu do environmentálního, ekonomického a sociálního prostředí.
Projekt v cestovním ruchu
Cílem předmětu je rozvoj praktických dovedností a aplikace teoretických znalostí získaných během studia formou řešení projektů na dané téma z praxe. Dalším cílem je rozvíjet schopnost pracovat na kreativních řešeních v týmu. Stejný důraz je v kurzu kladen na schopnost prezentovat a obhájit vlastní řešení před odbornou veřejností.
Ve dvou základních kurzech (mikroekonomie a makroekonomie) se seznámíš s teoretickým pohledem na fungování podniku a celé ekonomiky. Ač se to nemusí zdát, teorie jsou velmi podstatné pro pochopení věcí, které vidíš kolem sebe. Nejinak je tomu v ekonomice a businessu.
Marketing a podniková politika
Seznámíš se s podstatou podnikové politiky jako souboru nástrojů a metod, které, lze využít k dosažení podnikových cílů. Smyslem předmětu je naučit Tě chápat podnik jako komplexní systém, který plní řadu funkcí. Podnik se ve svých činnostech opírá o marketing. Proto budou vysvětleny základní pojmy jako marketingový výzkum, marketingový mix, chování spotřebitele jakož i marketingový plán. Získané teoreticky poznatky a návyky využiješ při řešení praktických problémů podnikové praxe.
Účetnictví
Účetnictví jako nástroj poskytující informace pro rozhodování vlastníků, managementu podniku, investorů na světových kapitálových trzích a dalších uživatelů účetních výkazů. Prvky základních výkazů účetní závěrky a jejich obsah. Vliv transakcí a událostí na finanční situaci a výkonnost podniku. Regulace a harmonizace účetnictví v evropském a světovém kontextu.
Mezinárodní ekonomie
Předmět seznamuje studenty se základními pojmy a kategoriemi mezinárodní ekonomie. Disciplína má vést studenty ke kritickému myšlení v oblasti ekonomické teorie a ke schopnosti její aplikace na praktický vývoj světové ekonomiky. Kurz Tě naučí charakterizovat v obecné podobě vybrané ekonomické školy a jejich přístupy k analýze mezinárodních ekonomických vtahů.
Statistika
Kurz statistiky navazuje na matematiku a seznamuje posluchače s elementárními statistickými pojmy, možnostmi analýzy a prezentace statistických dat, základy počtu pravděpodobnosti, některými prvky deduktivního a induktivního způsobu uvažování a s nejpoužívanějšími statistickými postupy a metodami, podmínkami použitelnosti, přednostmi i nedostatky jednotlivých metod a naučí je správně interpretovat výsledky.
Právo
Cílem předmětu je získat poznatky z teorie státu a práva s důrazem na základní problematiku obchodního práva, seznámit studenty s tuzemskými a evropskými prameny práva. Kurz Tě naučí určit aplikovatelné právní předpisy upravující postavení podnikatelů a jejich vzájemné vztahy. Poznáš rozdíly mezi jednotlivými typy obchodních společností.
Vzorový rozvrh
Zajímá Tě, jaký budeš mít rozvrh? Na vzorový rozvrh pro 1. semestr se můžeš podívat tady. Velkou výhodou studia na FMV ale je, že si od dalších semestrů tvoříš rozvrh sám! Můžeš tedy mít výuku celý týden, ale třeba taky jenom tři dny. Nebo pouze odpoledne. V tomto nabízíme studentům velkou míru flexibility a odpovědnosti.
Studijní plán pro celé bakalářské studium si můžeš prohlédnout zde. Zjistíš tak, jaké kurzy budeš studovat během následujících tří let.
Studium & stáže v zahraničí
Jelikož jsme Fakulta mezinárodních vztahů, chceme, abys získal autentickou mezinárodní zkušenost. Vyjeď na studijní pobyt nebo pracovní stáž po celém světě a získej významnou konkurenční výhodu na pracovním trhu!
Jak vypadá přijímací zkouška?
V rámci přijímacího řízení na Fakultu mezinárodních vztahů absolvuješ dva testy z cizích jazyků na úrovni B1/B2 a test z matematiky. Další podrobnosti nalezneš na tomto odkazu.
FMV organizuje pro zájemce o bakalářské studium netradiční projekt s názvem Stínování výuky, který se velmi úspěšně koná již více než pět let.
Zájemci o studium mají jedinečnou možnost vyzkoušet si jeden den života vysokoškoláka na půdě Vysoké školy ekonomické v Praze, kterým je provede tým složený ze současných studentů!
FMV pořádá každoročně Den otevřených dveří pro zájemce o studium. Uchazeči mohou nahlédnout do vysokoškolského prostředí v žižkovském kampusu, dozvědí se podrobné informace o jednotlivých programech a možnostech, které svým studentům FMV nabízí.
VŠE pořádá dvakrát v roce (v prosinci a březnu) Den otevřených dveří pro zájemce o studium. Uchazeči mohou nahlédnout do vysokoškolského prostředí v žižkovském kampusu, dozvědí se podrobné informace o jednotlivých programech všech šesti fakult a možnostech, které svým studentům VŠE nabízí.
Weby Vysoké školy ekonomické v Praze využívají pro optimalizaci svého obsahu a poskytovaných služeb cookies. Prosíme o udělení souhlasu s jejich uložením. Zobrazit více informací
Vyberte služby, pro které chcete povolit využívání cookies: