Kdo jsou nejlépe hodnocení vyučující letního semestru na FMV? Podívejte se na výsledky evaluací předmětů studenty!
Na konci každého semestru probíhají na VŠE evaluace předmětů studenty, kteří hodnotí kvalitu předmětu, probíranou látku, ale i odbornost a přípravu vyučujících. Podívejte se na výsledky z letního semestru!
„Studentským evaluacím kurzů věnujeme na FMV mimořádnou pozornost. Evaluace vyhodnocujeme pomocí nástroje Power BI v tzv. Centru kvality FMV, což nám umožňuje předměty mezi sebou porovnávat a vyhodnocovat jejich pozici v rámci programů a nabídky fakulty. Komentářům ve studentských evaluacích se nejvíce věnují garanti jednolitých kurzů, kteří je pravidelně vyhodnocují s ostatními učiteli kurzu,“ vysvětluje k anketám doc. Pavel Hnát, proděkan pro pedagogickou činnost FMV. „Nově v Centru kvality sledujeme také hodnocení učitelů, které zahrnuje otázky zaměřené na kvalifikovanost, připravenost a zájem konkrétních vyučujících. Ty jsou v evaluacích koncipovány nově od akademického roku 2019/2020,“ doplňuje proděkan.
Do celkového hodnocení předmětů se promítá spokojenost s kvalitou předmětu, jeho obtížnost, přínosnost ale i zajímavost a dostupnost materiálů a literatury.
Do celkového hodnocení vyučujících pak kvalifikovanost a odbornost, připravenost přednášek/cvičení, srozumitelnost výkladu a schopnost vysvětlit látku, zájem a schopnost odpovídat a řešit dotazy/problémy studentů.
Hodnocení předmětů studenty probíhalo na konci letního semestru akademického roku 2020-2021.
Nejlépe hodnocené odborné předměty
Manažerská informatika (22F202)
Předmět se zabývá efektivním používáním dostupných aplikací pro osobní počítače, které je možné využívat nejen při studiu, ale také při zpracování seminárních a závěrečných prací. Při práci na výuce i při domácí přípravě je kladen důraz na dostupnou literaturu, prezentace i vícedruhové záznamy výuky. Tyto zdroje slouží studentům jako vhodné nástroje pro intenzivní přípravu i jako ukázka využití informačních a komunikačních technologií ve studiu a pro následné využití v praxi.
Katedra mezinárodního podnikání
Regionální trhy v globální perspektivě (2SE440)
Kurz se zabývá aktuálním vývojem, stavem, problémy a hlavními riziky vývoje globální ekonomiky a klíčových zemí (regionálních trhů). Seznamuje studenty s vybranými tendencemi v globální ekonomice (změny v síle a postavení největších ekonomik, rozvoj státního kapitalismu). Na základě porozumění aktuálním procesům v globální ekonomice a klíčových regionálních trzích vytváří podmínky pro pochopení příležitostí a rizik při vstupu českých exportérů a investorů na tyto trhy.
Katedra mezinárodních ekonomických vztahů
Mezinárodní ekonomie (2SE222)
Předmět seznamuje studenty se základními pojmy a kategoriemi mezinárodní ekonomie. Disciplína má vést studenty ke kritickému myšlení v oblasti ekonomické teorie a ke schopnosti její aplikace na praktický vývoj světové ekonomiky.
Katedra mezinárodních ekonomických vztahů
Světová ekonomika (2SE202)
Předmět se zabývá aktuálním stavem a hlavními trendy ve vývoji světové ekonomiky se zvláštním zřetelem na pozici Evropské unie v ní. Seznamuje tak studenty s hlavními aktéry světového ekonomického systému (státy, mezinárodní organizace, transnacionální korporace, regionální integrace a globální hodnotové řetězce) a jejich vzájemnými vazbami. Na základě porozumění procesu evropské ekonomické integrace vytváří podmínky pro pochopení možností a limitů efektivnějšího zapojení České republiky do globální ekonomiky.
Katedra mezinárodních ekonomických vztahů
Kultura v mezinárodních vztazích (2SM302)
Předmět je zaměřen na problematiku kulturních determinant soudobých mezinárodních procesů. Objasňuje podstatu kulturních rozdílů v soudobém světě a jejich vliv na průběh mezinárodních vztahů. Seznamuje studenty se specifickými rysy současných významných kultur a metodami komparace jejich hodnotových systémů.
Katedra mezinárodních studií a diplomacie
Nejlépe hodnocené jazykové předměty
Španělština pro ekonomy - pokročilá úroveň 2 (2RO272)
Cílem kurzu je ovládnutí slovní zásoby k vybraným ekonomickým tématům, seznámení s ekonomickou realitou Španělska, prohlubování gramatických struktur a rozvíjení všech řečových dovedností v odborné ekonomické komunikaci.
Katedra románských jazyků
Španělština pro ekonomy - pokročilá úroveň 4 (2RO264)
Závěrečná část dvousemestrálního kurzu je zaměřena na odbornou terminologii témat – Globalizace, Ekonomické integrace, Obchodních vztahů České republiky se Španělskem a Latinskou Amerikou v rámci hlubšího poznávání ekonomické reality Španělska a Latinské Ameriky. Cílem je dosažení úrovně B2 v rámci SEERJ s možností složení mezinárodně uznávaných certifikátů Španělské obchodní komory (Certificado Básico de Espaňol de los Negocios).
Katedra románských jazyků
Francouzština pro ekonomy - pokročilá úroveň 4 (2RO204)
Předmětem čtvrté části čtyřsemestrálního kurzu je osvojení základních lexikálních a syntaktických struktur v rámci daných tematických okruhů: vyjádření kvantitativních a kvalitativních změn a výsledků na všech úrovních (firma a účetní dokumenty, burza, stát a jeho hlavní hospodářské ukazatele, zahraniční obchod), příprava ústní části zkoušky formou analýzy odborných textů (zahraniční obchod, stát, veřejný rozpočet, Evropská unie – instituce, programy, současný vývoj, EU ve světě, mezinárodní organizace, světová ekonomika).
Katedra románských jazyků
Němčina pro ekonomy - pokročilá úroveň 2 (2NJ212)
Na pozadí makro- a mikroekonomických témat si studenti osvojují všechny jazykové prostředky a rozvíjejí všechny cílové řečové dovednosti se zvláštním zřetelem ke specifickým potřebám budoucích ekonomů. Kurz vede k dosažení jazykové kompetence B1+ (B2) v německém jazyce.
Katedra neměckého jazyka
Příprava na DFP Pařížské obchodní komory 2 (2RO302)
Předmět je zaměřen na prohloubení znalostí specializované terminologie a komunikačních dovedností v ústním i písemném projevu v různých odborných kontextech s užším zaměřením na hospodářskou a obchodní, příp. právní francouzštinu. Předmět je koncipován jako druhá část dvousemestrální přípravy na zkoušky Pařížské obchodní komory – úroveň B2 Společného evropského referenčního rámce (DFP – Diplôme de français professionnel).
Katedra románských jazyků
Nejlépe hodnocení vyučující z odborných kateder
Ing. Jiří Sejkora, Ph.D.
Katedra mezinárodních ekonomických vztahů
doc. Ing. Martina Jiránková, Ph.D.
Katedra mezinárodních ekonomických vztahů
Ing. Mgr. Pavel Přikryl, Ph.D.
Katedra mezinárodních vztahů a diplomacie
Ing. Jitka Volfová, Ph.D.
Katedra mezinárodního podnikání
Ing. Petr Vymětal, Ph.D.
Katedra mezinárodních vztahů a diplomacie
Nejlépe hodnocení vyučující z jazykových kateder
PhDr. Jaroslav Březina, Ph.D.
Katedra německého jazyka
Dipl.-Hdl. Tobias Cramer, Ph.D.
Katedra německého jazyka
Mgr. Kateřina Dvořáková, Ph.D., MBA
Katedra románských jazyků
Mgr. Petra Jeřábková, Ph.D.
Katedra německého jazyka
Alexander Haynes Downs, BA
Katedra anglického jazyka