Chytrý a udržitelný destinační management
Chcete zlepšit fungování vaší destinace a zvýšit její ekonomický růst? Připojte se k našemu kurzu Destinačního managementu: Smart and Sustainable! Naučíte se využívat data k dosažení úspěchu a nastavovat klíčové ukazatele výkonnosti. Nechte se inspirovat, jak z cestovního ruchu udělat motor regionálního rozvoje! Udržitelný rozvoj vaší destinace začíná tady! Staňte se lídrem ve změně myšlení a získejte prosperitu pro vaší destinaci díky udržitelnému růstu. Rozvíjejte své dovednosti a zvyšte svoji hodnotu na trhu práce! Naše školení Destinačního managementu Smart and Sustainable vám poskytne nejen znalosti o strategiích a analýze dat, ale také vám umožní zdokonalit vaše komunikační a marketingové dovednosti. Přidejte se k nám a buďte připraveni ovlivnit budoucnost vaší destinace!
Čekají na váš 3 šestihodinové bloky, 5 expertů z praxe, desítky tipů pro řízení vaší destinace, ale i váš osobní manažerský rozvoj.
Cíl kurzu
Hlavním cílem kurzu je vzbudit ve vás chuť posouvat vaše manažerské limity, otevřít vám nové obzory a inspirovat vás k dlouhodobému osobnímu růstu. Ověříte si, zda máte v destinaci správně nastavené strategické cíle, že je umíte měřit a že jejich plnění pomůže k dlouhodobé prosperitě a udržitelnému rozvoji vaší destinace.
V rámci prvního bloku se naučíte využívat ekonomická a marketingová data, nastavovat klíčové ukazatele výkonnosti a pracovat se strategiemi. V rámci druhého bloku se účastníci seznámí s pilíři a cíli udržitelného rozvoje a jejich dopadem na rozvoj destinačních produktů a jejich digitalizací jako klíčový krok pro udržitelný rozvoj destinace, a to včetně aspektu ekonomické udržitelnosti. Třetí blok se zaměří na rozvoj komunikačních a marketingových dovedností jednotlivců, včetně možnosti využítí AI. Absolventi kurzu mohou uplatnit své studium v žádosti o certifikaci v rámci kategorizace DMO.
Organizace kurzu
Blok I. | TBA | Strategie a data |
Blok II. | TBA | Udržitelnost a digitalizace |
Blok III. | TBA | Rozvoj komunikačních dovedností |
Další termíny kurzu jsou plánovány na začátek a první polovinu roku 2025. Přesné datum a další podrobnosti budou brzy k dispozici, proto prosím sledujte naše stránky pro aktuální informace.
Obsah kurzu
Blok I. Strategie a data
V prvním bloku pod názvem strategie a data vám pomůžeme najít odpovědi na následující otázky:
- Práce s daty. Kde najdeme aktuální a relevantní data? Proč a jak s nimi pracovat?
- Jaké jsou aktuální trendy v cestovním ruchu a jak je pro sebe využít?
- Proč nastavit priorit a jaké zvolit klíčové ukazatele výkonnosti pro dlouhodobě udržitelný regionální rozvoj.
- Jak vytvořit strategii a plnit akční plány.
- Jak může kvalitní destinační management přispět k rozvoji lokální ekonomiky?
Lektoři: Jan Herget, Luděk Kühr
Blok II. Udržitelnost a rozvoj destinačních produktů
V druhém bloku představíme základní východiska udržitelnosti, kterými jsou pilíře a cíle udržitelného rozvoje, klíčové strategické dokumenty na evropské i národní úrovni či kontext globálních megatrendů a velkých společenských výzev. Dozvíte se, co je to greenwashing, jak jej rozpoznat a jak se mu vyvarovat při využívání dobrovolného environmentálního značení jako nástroje komunikace. V druhém bloku vám pomůžeme s nastavením konkurenceschopnosti vaší destinace a její digitalizací a budeme společně hledat odpovědi na tyto otázky:
- Jak souvisí „udržitelnost“ a lokální ekonomika?
- Jak souvisí pilíře udržitelného rozvoje s konceptem SMART (včetně SMART Village či SMART Region).
- Kde hledat trhy pro náš destinační produkt?
- Jak vytvořit globálně konkurenceschopný destinační produkt?
- Jak zajistit jeho distribuci a digitalizaci?
- Proč je rozvoj destinačních produktů klíčový pro udržitelný cestovní ruch a to včetně ekonomické složky udržitelnosti?
Lektoři: Lucie Nenčková, Jan Doležal a Jan Herget
Blok III. Komunikační a marketingové dovednosti
V posledním třetím bloku se soustředíme na rozvoj vašich marketingových dovedností (skills). Ukážeme si, jak budovat značku, jak psát jak nepsat tiskové zprávy, jak změnila svět marketingu AI a jak vám to může pomoci. Cílem bloku je vám osobně pomoci rozvinout vaše řemeslné dovednosti v marketingu a komunikaci. Po absolvování tohoto bloku byste měli vědět:
- Jak využít AI pro tvorbu originálního destinačního obsahu?
- Jako dostat vaši destinaci do médií?
- Jaké nástroje používat pro zvýšení efektivity marketingu a komunikace?
Lektoři: Jan Herget, Pavel Černý, Petr Bílek
Přihlásit se do kurzu
Průvodce přihlašováním na kurzy.
Jaké znalosti a dovednosti absolventi kurzu získají?
- Orientovat se na základě dat.
- Definovat priority a nastavit KPI svojí činnosti.
- Vytvořit střednědobou strategii respektující udržitelný rozvoj a přínosy pro lokální ekonomiku.
- Sestavit a realizovat smysluplný akční plán.
- Ve spolupráci s partnery v destinaci vytvořit konkurenceschopný destinační produkt a nastavit jeho efektivní distribuci a nacenění.
- Digitalizovat destinaci.
- Využívat efektivní nástroje (včetně AI) pro tvorbu originálního obsahu.
- Prezentovat sebe i svoji destinaci.
Lektoři:
- Ing. Jan Herget, Ph.D. – ex CEO CzechTourism, investor do sektoru Hospitality
- Ing. Luděk Kühr – expert na data space v turismu
- Lucie Nenčková – expertka na udržitelný cestovní ruch
- Pavel Černý – vedoucí katedry cestovního ruchu na VŠE Praha
- Jan Doležal – konzultant Mc Kinsey a founder SmartGuide
- Petr Bílek – exredaktor Maximu, PR manažer v TMR International