Manažer obchodu
Kombinovaná forma studia
Studijní obor Manažer obchodu připravuje pro řídící pozice na úrovni středního managementu obchodních organizací. Absolventi jsou schopni používat nástroje všech podnikohospodářských disciplín – marketingu, výzkumu trhu, komerčních komunikací, účetnictví, podnikových financí a podnikových informačních systémů. Získají potřebné právní znalosti v oblasti obchodního a pracovního práva a dobře se orientují v evropském podnikatelském prostředí.
Quick facts
- Jaké je zaměření programu?
- Pro koho je program určen?
- Jaké bude moje uplatnění?
- Jaký dostanu titul?
- Je studium zdarma?
- Jaká je standardní délka studia?
- Jaký je počet přijatých?
- Jak je koncipována kombinovaná forma studia?
- Kde výuka probíhá?
- Dá se studium zvládnout při práci?
- Kde najdu další informace?
Jaké je zaměření programu?
Studijní obor Manažer obchodu připravuje pro řídící pozice na úrovni středního managementu obchodních organizací. Absolventi jsou schopni používat nástroje všech podnikohospodářských disciplín – marketingu, výzkumu trhu, komerčních komunikací, účetnictví, podnikových financí a podnikových informačních systémů. Získají potřebné právní znalosti v oblasti obchodního a pracovního práva a dobře se orientují v evropském podnikatelském prostředí.
Ovládají manažerskou informatiku na úrovni evropských standardů a mají jazykovou kompetenci v anglickém jazyce. Absolventi mají specializované znalosti z oblasti retailingu v oblasti řízení obchodního provozu, tvorby obchodní sítě, řízení sortimentu, spolupráce s obchodními partnery a vedení spolupracovníků.
Pro koho je program určen?
Studium je vhodné pro uchazeče, kteří chtějí studovat při zaměstnání, mají ukončené středoškolské vzdělání maturitou, znalost minimálně jednoho světového jazyka (obvykle angličtiny) na úrovni mezinárodního standardu B1 a minimálně tříletou praxi. Praxe je nutnou podmínkou přijetí ke studiu.
Jaké bude moje uplatnění?
Absolventi programu jsou připraveni pro zastávání pozic na střední úrovni řízení, a to především se zaměřením na retailing , kde mají nadstandardní úroveň znalostí a aplikačních dovedností. Jsou vybaveni základními znalostmi ekonomie, práva, ekonomické statistiky, mezinárodně srovnatelným standardem znalostí a aplikačních dovedností v oblasti podnikohospodářských disciplín s důrazem na finanční řízení a rozhodování a využívání informačních a komunikačních technologií. Mají rozvinuté kompetence pro řízení pracovních týmů a jednání s obchodními partnery.
Jaký dostanu titul?
Po úspěšném absolvování studia dostanete titul bakalář (Bc.).
Je studium zdarma?
Jelikož jsme veřejná vysoká škola, nemusíte u nás za studium platit.
U Manažera obchodu se ale častěji stává, že jeho studenti už mají za sebou jiná neúspěšná bakalářská studia na veřejné vysoké škole v České republice. V takovém případě se na studium vztahují poplatky za delší dobu studia, a to od okamžiku, kdy součet již odstudované doby na všech bakalářských programech překročí 4 roky. Pak se za první dva semestry navíc platí aktuálně 21 000 Kč za semestr, a za každý další semestr pak 34 500 Kč.
Jaká je standardní délka studia?
Pokud budete studovat dle plánu, strávíte u nás 6 semestrů, tedy tři roky.
Studijní plán je přesně sestaven, aby se studium v této době s přehledem zvládlo.
Jaký je počet přijatých?
Každý rok přijímáme 60 studentů.
Jak je koncipována kombinovaná forma studia?
Kombinovaná forma výuky umožňuje studium při zaměstnání, protože využívá ve vysoké míře e-learningové a multimediální nástroje k usnadnění samostudia. Kontaktní výuka probíhá formou třídenního soustředění (pátek, sobota, neděle) jednou za tři týdny v rozsahu 26 výukových hodin.
V jednom soustředění je vyučován vždy jeden předmět, na začátku následujícího soustředění dochází k prezenčnímu prověření znalostí z absolvovaného předmětu. Měsíc mezi jednotlivými soustředěními mají studenti na zpracování domácí práce, přípravu ke zkoušce a přípravu na výuku dalšího předmětu.
Z veškeré výuky je pořizován multimediální záznam, který Vám usnadní samostudium, případně doplnění zameškané látky.
Kde výuka probíhá?
Veškerá výuka probíhá v budově VŠE v Praze na Žižkově.
Dá se studium zvládnout při práci?
Protože je program koncipován jako studium při zaměstnání, v podstatě všichni naši studenti Manažera obchodu pracují, obvykle na plný úvazek. Přímá výuky z pracovního týdne zabere vždy jeden pátek jednou za tři týdny (zameškanou páteční výuku lze dostudovat pomocí multimediálního záznamu).
Samostatné úkoly a samostudium probíhají mezi soustředěními plně ve Vaší režii – vydatně pomohou e-learningové opory.
Termíny zkoušek a testů bývají večer, aby bylo možné je absolvovat po práci.
Samozřejmě, že není snadné skloubit studium, práci, rodinu a další povinnosti, ale koncepce programu to v maximální možné míře umožňuje. Přitom nesnižujeme laťku a snažíme se studentům dát maximum na úrovni standardů Vysoké školy ekonomické v Praze.
Kde najdu další informace?
Program má své webové stránky, na nichž naleznete:
- informace pro zájemce o studium,
- informace pro přijaté,
- rozvrh soustředění.
Hlavní kurzy, které budete studovat
Trénink komunikačních dovedností
Kurs si klade za cíl rozvinout u posluchačů specifické komunikační dovednosti potřebné při interpersonální komunikaci v rámci pracovního týmu a s klienty. Po jeho absolvování budete zvládat principy úspěšné komunikace, jmenovitě aktivní naslouchání, kladení otázek. Dokážete interpretovat prvky neverbální komunikace, konstruktivně komunikovat a předcházet konfliktům. Budete umět komunikovat efektivně s partnery různých osobnostních typů a profesionálně dávat a přijímat zpětnou vazbu.
Marketingové řízení
Předmět je zaměřen na základy marketingového řízení firmy. Seznamuje studenty s jednotlivými pojmy marketingového řízení a specifikuje jeho nástroje. Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni vysvětlit podstatu marketingového řízení firmy, včetně vazeb na firemní strategii, popsat proces segmentace zákazníků a určit vhodný segment pro produkt nebo navrhnout jednotlivé části marketingového plánu.
Podnikové finance 2
Předmět „Podnikové finance 2“ je zaměřen na zvládnutí problematiky nezbytné pro přijímání finančních rozhodnutí jak operativních, tak i investičních. Výklad začíná od manažerského účetnictví a pokračuje přes krátkodobý a dlouhodobý finanční management až k sestavení finančního plánu. Cíl předmětu spočívá především v naučení praktických postupů při přijímání finančních rozhodnutí. Součástí výuky jsou i otázky spojené s řízením ve finanční tísni.
Výzkum trhu
Cílem předmětu je naučit studenty zásadám výzkumu trhu. Důraz je přitom kladen na podstatu jednotlivých druhů výzkumu trhu a výběr vhodné metodiky. Studenti se seznámí s tvorbou dotazníku a způsoby vyhodnocení výsledků výzkumu. Jednotlivé typy výzkumu trhu budou studentům vysvětleny v provázanosti na praxi. Pozornost je též věnována mediálním výzkumům především z hlediska jejich metodiky a využití výsledků v praxi.
Podnikatelský plán
Studenti se seznámí s účelem podnikatelského plánu, jeho uživateli, metodami, technikami a zásadami sestavování podnikatelského plánu. Dozví se, jaká jsou kritéria hodnocení podnikatelských plánů z pohledu banky i z pohledu investora. Seznámí se s možnostmi financování podnikatelských plánů. Součástí výuky jsou také zásady správného prezentování podnikatelského plánu. Po úspěšném absolvování budou studenti schopni sestavit a prezentovat podnikatelský plán a porovnávat možné způsoby financování podnikatelského plánu.
Manažerská informatika
Studenti se seznámí s možnostmi databázových systémů zařazovaných do kancelářských balíků. Naučí se pracovat s konkrétním databázovým systémem Microsoft Access s cílem vytvořit předpoklady pro využití v bakalářské či diplomové práci a v budoucím zaměstnání. Díky zapojení VŠE do programu MSDN AA mohou studenti ve výuce i při samostatné přípravě využívat software Microsoft Access bezplatně.
Absolvování předmětu může být východiskem pro složení testů z jednoho z modulů (modulu 5) mezinárodního certifikátu ECDL. Certifikát ECDL je rozšířen ve státech EU, kde je často vyžadován při působení ve státní správě i jinde. Ve formě ICDL je známý i mimo Evropu.
Pracovní právo
Cílem tohoto kurzu je prohloubit znalosti studentů týkající se pracovního práva a jeho zařazení v systému českého práva. Součástí kurzu je také seznámení s praktickými problémy v oblasti pracovněprávních vztahů a s možnostmi jejich řešení v manažerské praxi. Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti schopni zvládnout personální agendu, sjednávat a rozvazovat pracovněprávní vztahy a realizovat základní práva a povinnosti zaměstnavatele z pozice manažera.
Retail management 2
Předmět seznamuje s moderním pojetím obchodní logistiky, učí zvládnout metody řízení a optimalizace zásob, způsoby výpočtu koncentrace v obchodě a metody územní analýzy. Poskytuje poznatky z oblasti ochrany spotřebitele. Po úspěšném absolvování budou studenti schopni definovat cíle obchodní logistiky, vypočítat řídící hladiny zásob a orientovat se ve spotřebitelské politice státu.
Jak vypadá přijímací zkouška?
V rámci přijímacího řízení na Fakultu mezinárodních vztahů absolvujete test z všeobecných předpokladů a test z cizího jazyka. Další podrobnosti nalezneš na tomto odkazu.
Kde se můžete dozvědět více?
Den otevřených dveří FMV
FMV pořádá každoročně Den otevřených dveří pro zájemce o studium. Uchazeči mohou nahlédnout do vysokoškolského prostředí v žižkovském kampusu, dozvědí se podrobné informace o jednotlivých programech a možnostech, které svým studentům FMV nabízí.
Ačkoliv je Den otevřených dveří určen primárně zájemcům z řad čerstvých maturantů, věnujeme se vždy a Manažerovi obchodu. V odpolední sekci je připravena specializovaná místnost, kde si můžete o studium promluvit s garantkou oboru nebo proděkanem pro pedagogiku.
Web Manažera obchodu
Podrobné informace, včetně rozpisu soustředění současných studentů naleznete na samostatném webu studentů a učitelů Manažera obchodu. S chodem oboru se tak můžete seznámit zevnitř a vidět řadu informací tak, jako současní studenti.
Zaujal Vás náš program?
Stačí jen kliknout níže a podat si přihlášku!