Jste na rodičovské a chcete se nadále kariérně rozvíjet? Absolventka FMV přišla s platformou MUMDOO, která propojuje expertky s firmami.
Patříte mezi absolventky, které jsou zrovna na rodičovské? Nechcete se vzdát práce a chcete zůstat v kontaktu s business světem? Přesně to si říkala Lucie Geroldová, absolventka FMV, která se chtěla kariérně rozvíjet nadále z domova s miminkem a spustila projekt MUMDOO, jehož cílem je zprostředkovávat zajímavou a relevantní projektovou práci pro šikovné ženy, které nechtějí s příchodem miminka hodit za hlavu roky práce a rozvoje kariéry.
Jak jste přišla na myšlenku založit Mumdoo?
Jako tomu většinou bývá, za myšlenkou založit Mumdoo stála akutní vlastní potřeba. S kamarádkou a bývalou kolegyní z korporátu, se kterou Mumdoo rozvíjíme, jsme obě řešily prakticky identickou situaci – po narození dětí v létě 2020 jsme se po chvíli aklimatizace začaly poohlížet po nějaké práci, která by využívala naši expertizu a zároveň byla dostatečně flexibilní, abychom mohly opravdu pracovat podle momentálních možností.
Jsou týdny, kdy je pohoda a volného času je relativně dostatek, ale někdy je to větší blázinec a člověk večer padne spolu s uložením dětí – proto jsme věděly, že nejsme zatím schopné dedikovat čas na pravidelný částečný úvazek. Zároveň jsme věděly, že backoffice úkoly, které se často prezentují jako ideální práce pro mámy s malými dětmi, nejsou to, co hledáme – chtěly jsme těžit z našich specifických zkušeností způsobem, který nás bude bavit.
A tak když jsme po intenzivním hledání vhodné práce nic nenašly, a zároveň jsme mezi svými kamarádkami viděly, že nejsme samy, řekly jsme si, že zkusíme vybudovat platformu, která tuto potřebu bude řešit. Situace na současném trhu práce je neobvyklá, firmám chybí lidé napříč odvětvími a snaží se udržet nad vodou i když jsou pod stavem… Takže to vypadalo, že máme poptávku i nabídku, jen to propojit.
Jak vnímáte přerušení kariéry, z velké části v případě žen, na mateřské?
Nelze to generalizovat, mám ve svém okolí ženy, které jsou s miminkem doma spokojené jako nikdy, věnují jim veškerý svůj čas a nemají myšlenky na žádné další aktivity. Nicméně jak asi tušíte, to není můj případ. Vizí MUMDOO, aby se změnil svět žen, které jsou doma s malými dětmi a přejí si nějakým způsobem rozvíjet své zkušenosti – aby mateřství automaticky neznamenalo otočku života o 180° a ukotvení u miminka. Rády bychom budovaly mezi lidmi povědomí o potenciálu těchto maminek-expertek, který může pro firmy být obrovským přínosem, jen musí existovat možnost, jak si ty ženy mohou flexibilně a zcela podle vlastních možností udržet kontakt se svým oborem a nadále se v něm zlepšovat.
Co o projektu říkají Vaše klientky?
Musím říct, že nadšení, zápal a neuvěřitelná časová efektivita našich maminek-expertek pro nás byly příjemným překvapením. Stále se snažíme naši databázi aktivně rozšiřovat – začínaly jsme s pár kamarádkami, bývalými spolužačkami z VŠE a kolegyněmi. V současné chvíli máme v databázi asi 45 zkušených profesionálek, které pokrývají oblasti copywritingu, překladů, strategického marketingu, grafiky, PR, analýzy dat, eCommerce, digitálního marketingu a dalších a plánujeme oblasti rozšířit s tím, jak se nám rozšiřuje databáze a tím i dostupné dovednosti našich expertek. Cíl na příští rok máme 200 aktivních členek databáze.
Od klientů, převážně menších a středních firem z nejrůznějších oblastí, máme zatím také pozitivní zpětnou vazbu – s dodanými výsledky i rychlostí vypracování jsou spokojení. To je pro firmy největší výhoda – kombinace ověřené expertizy a volné kapacity, protože kdyby daná maminka neměla zrovna volno, projekt prostě odmítne. Většina projektů, které děláme, zabere kolem 1 týdne od zadání po dodání konečného výstupu.
Sama jste absolventka FMV. Jakou projektovou práci v rámci MUMDOO byste doporučila ostatním absolventkám fakulty?
Záleží na oblasti, ve které absolventky FMV začaly po škole pracovat – máme momentálně projekty pro mezinárodní školu v Praze, pro obchodně-výrobní FMCG společnosti, pro specialisty z oblasti náboru lidí, gastronomie, zdravotnictví i vzdělávání dospělých. Ta variabilita typu projektů i klientů je velká a naše expertky mají volnost si zvolit, zda je jim daný projekt blízký a chtějí na daném tématu pracovat, nebo jestli z jakéhokoli důvodu projekt odmítnou. Nikoho nenutíme, aby investoval svůj čas a energii do něčeho, co je mu takzvaně proti srsti, takže si snad absolventky FMV s malými dětmi u nás najdou to svoje.
Lucie Geroldová
Na FMV jsem studovala obor Mezinárodní studia – Diplomacie, bakaláře jsem absolvovala v roce 2016 a přesunula se v navazujícím studiu na program International Management – CEMS. Už během studia jsem začala pracovat v eCommerce a digitálním marketingu pro L’Oréal, kde jsem zůstala až do odchodu na mateřskou, a kde jsem se také seznámila se svou současnou obchodní partnerkou Kristýnou Cejnarovou, druhou polovinou Mumdoo. Mám roční dceru, nejlépe je mi na horách a nikdy neodmítnu dobrou kávu.