Nejnovější publikace výzkumníků z Katedry mezinárodního podnikání
KŘENKOVÁ, Eva, RIESER, Karolína, SATO, Alexej. How software robots can facilitate the procurement process? A case study of Siemens in the Czech Republic. Entrepreneurial Business and Economics Review [online]. 2021, roč. 9, č. 3, s. 191–203. eISSN 2353-883X. ISSN 2353-8821. DOI: 10.15678/EBER.2021.090312.
Cílem článku je vyhodnotit, zda technologické změny přijaté v oblasti nákupu mohou podpořit strategii firmy, a sledovat fázi implementace softwarových robotů v oblasti nákupu.
Účelem této studie je prozkoumat dopad povědomí kupujících luxusu o aktivitách společenské odpovědnosti luxusní značky (CSR) spolu s jejími individuálními udržitelnými rozměry souvisejícími se značkou (z hlediska ekonomického, společenského a environmentálního) a hodnotami luxusu na nákupní záměr pro luxusní výrobky a v důsledku toho upozornit na potenciální implikace těchto vztahů pro luxusní průmysl.
Ing. Eva Křenková, Ph.D.
Ing. Eva Křenková, Ph.D., se zaměřuje na oblast mezinárodního supply chain managementu, v rámci předmětu Mezinárodní obchodní operace pak zejména na problematiku mezinárodní přepravy zboží. Na VŠE vyučuje v českém a anglickém jazyce.
doc. Ing. Alexej Sato, CSc.
Doc. Ing. Alexej Sato, CSc., je vyučujícím a garantem předmětu Mezinárodní obchodní operace a autorem více než stovky tuzemských i zahraničních publikací a odborných textů. Má za sebou více než 40 let tuzemských i zahraničních zkušeností v malých a středních podnicích i v nadnárodních korporacích provozujících komerční praxi. Je členem Komise pro cla a usnadnění obchodu Mezinárodní obchodní komory v Paříži.
Ing. Květa Olšanová, Ph.D.
Ing. Květa Olšanová, Ph.D., na VŠE učí od roku 2012 předmět Mezinárodní marketing pro české a zahraniční studenty, od roku 2018 také Mezinárodní marketingovou komunikaci. Sama je absolventkou VŠE, oboru Mezinárodní obchod. Ve své profesní kariéře zastávala různé pozice v marketingovém řízení, brand managementu a CSR ve společnostech Kraft Foods (nyní Mondeléz International), Citibank Europe a Rothmans of Pall Mall. Ve výzkumné práci se v současnosti věnuje společenské odpovědnosti firem.
Ing. Marija Zlatić, Ph.D.
Ing. Marija Zlatić, Ph.D., je odbornou asistentkou na Vysoké škole ekonomické v Praze od roku 2014. Specializuje se na problematiku mezinárodního marketingu, zejména mezinárodní marketingovou komunikaci, a od roku 2014 učí předmět Marketing luxusního zboží. V praxi se zabývá spoluprací s korporátními partnery VŠE a vede studentské výzkumné projekty. V současnosti se věnuje výzkumné práci především v oborech strategie luxusního zboží, společenská odpovědnost firem a digital marketing. Na VŠE vyučuje výhradně v anglickém jazyce, a to jak české studenty, tak i zahraniční výměnné studenty.
Ing. Petr Král, Ph.D.
Ing. Petr Král, Ph.D., je od roku 2014 vedoucím Katedry mezinárodního podnikání (dříve Katedry mezinárodního obchodu). Specializuje se na problematiku mezinárodního marketingu, zejména mezinárodní marketingové komunikace. Působil a působí jako hostující profesor na partnerských universitách v zahraničí (Francie, Rakousko, Lotyšsko, Čína, USA). Na VŠE vyučuje i v anglických programech International Business a CEMS. Je členem Faculty Group for Marketing v mezinárodní strategické alianci CEMS. Realizoval několik výzkumů a projektů ve spolupráci s korporátními partnery VŠE. Jako lektor působil a působí mj. v Exportní akademii Czech Trade a v kurzech Sportovní diplomacie organizovaných FMV ve spolupráci s Českým Olympijským Výborem. V praxi se věnuje zejména poradenství pro malé a střední české podniky, které expandují na německý trh.
Andrea Escobar Rios, Doctora en Ciencias
Andrea Escobar Rios je odbornou asistentkou na VŠE v Praze od září 2019. V roce 2017 získala doktorát v Mexiku, na EGADE Business School na Tecnológico de Monterrey. Při zpracování doktorské práce absolvovala studijní pobyt v České republice na VŠE Praha. Ve výzkumu se zaměřuje na oblast luxusního marketingu, módních značek, chování spotřebitelů, zemi původu a její dopad na rozvoj značky. Realizovala výzkum v evropských zemích se zaměřením na Francii a Itálii pro značky Louis Vuitton a Prada. Od roku 2017 začala pracovat jako pedagog pro bakalářské a postgraduální studenty v Mexiku v oborech jako výzkum trhu a chování spotřebitele, vedla marketingové semináře. Má také rozsáhlé zkušenosti v zábavním průmyslu a public relations, např. ve společnostech The Walt Disney Company a Warner Brothers (současný partner pro výzkumné projekty).
Weby Vysoké školy ekonomické v Praze využívají pro optimalizaci svého obsahu a poskytovaných služeb cookies. Prosíme o udělení souhlasu s jejich uložením.
Vyberte služby, pro které chcete povolit využívání cookies: