Tým z FMV vyhrál Management Consulting Challenge 2019

Ve čtvrtek 18. dubna se uskutečnilo finále soutěže Management Consulting Challenge 2019, kterou pořádá společnost EY, letos ve spolupráci s českou designovou sklářskou společností LASVIT. Tým studentů z FMV ve složení Jana Hôrková, Jakub Kalmár a Michal Janko obsadil první místo a celou soutěž tak vyhrál.

Cílem práce bylo zanalyzovat a vybrat 1 evropský trh, na kterém společnost LASVIT uvede svůj pilotní e-shop, přičemž na výběr bylo celkem 8 zadaných zemí. Týmy musely pro vybranou zemi vypracovat strategii vstupu na trh, konkurenční analýzu, marketingový plán a finanční analýzu. Na vypracování celého projektu měl každý tým 9 dní. Do soutěže se přihlásilo celkem 46 týmů. Pět nejlepších pak prezentovalo své projekty před odbornou porotou ve složení ze zaměstnanců EY z týmu strategie v čele s Martinem Fialou a zaměstnanci LASVITU, mezi kterými byla i absolventka FMV Michaela Listová a Managing Director Lasvitu pro Evropu Pavel Krajčík.

O týmu z FMV porota řekla, že vyhrál nejen díky důkladné analýze, která předcházela výběru vhodné země, zajímavému řešení vstupní strategie, vcelku realistickému finančnímu plánu, ale také tím, jak zvládli Q&A poroty po prezentaci řešení. Jako jedni z mála se opravdu zaměřili na porovnání všech zemí a určení nejlepšího trhu, který se zdál jako vhodný pro klienta, a rozhodnutí bylo podloženo daty z analýzy. Nutno vsak říci, ze finále bylo nesmírně vyrovnané a před samotným začátkem zde nebyl jednoznačný favorit.

Tým z FMV si kromě skvělého pocitu z vítězství odnesl šek na 50 tisíc korun a stáž v EY.